top of page

Bingyi

הפרקטיקה הרב-גונית של בינגיי משתרעת על פני אמנות אדמה סביבתית, קומפוזיציה מוזיקלית וספרותית, ציור בדיו ופרפורמנס. היא שואבת השראה מציורי נוף ומפילוסופיה דאואיסטית עתיקה ומאמצת פרספקטיבה שאינה אנתרופוצנטרית כדי לתעל את היצירה של הטבע.

הר אומיי

2024

אוצרת: ליזה אחמדי
אמנית: בינגיי

הר אומיי

2024

אוצרת: ליזה אחמדי
אמנית: בינגיי

הפרקטיקה הרב-גונית של בינגיי משתרעת על פני אמנות אדמה סביבתית, קומפוזיציה מוזיקלית וספרותית, ציור בדיו ופרפורמנס. היא שואבת השראה מציורי נוף ומפילוסופיה דאואיסטית עתיקה ומאמצת פרספקטיבה שאינה אנתרופוצנטרית כדי לתעל את היצירה של הטבע.

הקרן לרוחניות ואמנות מציגה את ״הרי אומיי״ ציור גדול-ממדים על מגילה וכן תיעוד וידאו פרפורמנס, מאת האמנית הנודעת בינגיי מבייג'ינג, היוצרת כיום בלוס אנג'לס. העבודה נוצרה ב-2018, באתרים קדושים לבודהיזם באזור הררי בסין. הפרויקט ״אדמה ומזג אוויר״ קולט השפעות רוח, שמש, לחות, לחץ אטמוספרי ותנאי שטח, באמצעות דיו ומים על נייר חואן שהופק במיוחד בשביל האמנית.
לבינגיי פרקטיקה רבת-פנים הכוללת עבודה בדיו, אמנות סביבתית, פרפורמנס, ומיצבי ארכיטקטורה שנוצרו לאתרים ספציפיים. יצירותיה מתכתבות עם מסורת סינית ״שאן שוויי״ של ציור נוף ועם הפילוסופיה הדאואיסטית, באמצעות אימוץ גישה שאינה ממוקדת באדם, על מנת לכוון את כוחות היצירה של הטבע. ההשראה לפרויקט, שכותרתו ״הרים ונהרות בוכיים״, באה מחוויה טרנסצנדנטלית שחוותה בעת שביקרה בכותל המערבי ב-2009. על החוויה היוצאת דופן: ״ניצבתי שם ביראת כבוד וראיתי בעיני חזון של נהרות בוכיים. התחושה הייתה מעין רטט של בכי קולקטיבי, אשר מזין ומטהר את כל נהרות העולם. בזכות מראה החזון, התחלתי לעבוד בדיו כמדיום המועדף עליי, מאותו רגע והלאה.״
בציורי דיו גדולים, בינגיי משתמשת בדיו כ״אור כהה״, בפחם שסופג אור באופן מוחלט, במים – הממיס האוניברסלי שבטבע – כדי להאיר תהליכים זמניים ושאינם נראים בדרך כלל, המאפשרים לסדירות של דפוסים וצורות להגיע מתוהו ובוהו. במשך חודשים ואף שנים, היא עובדת במשולב עם התנאים הסביבתיים השוררים באתר מסוים, ויצרת תיעוד בקנה מידה טבעי של כוחות האקלים והטופולוגיה המעצבים את הנוף בטבע או את הנוף העירוני. לאחר מכן היא משתמשת במיצב ובמיצג כדי להביא את הכוחות הללו בהתגלמותן בחוויה החיה של הצופה.
יתר על כן, המיצג ״הרי אומיי״ והמגילות המצוירות שבאו בעקבותיו הם תשובה עכשווית של האמנית לציורי המים המפורסמים של מה יואן, אמן מימי שושלת סונג הדרומית. הפרקטיקה של אמנות אדמה ומזג אוויר נוצרה במיוחד בהרי טייהן שבסין, ולראשונה מתכתבת עם השיח ההיסטורי של ציור נוף סיני מסורתי. סרטון הווידאו שבתערוכה מצליח להעביר את משך הזמן הארוך הכרוך בתהליך היצירה של בינגיי בחיק הטבע.
_____
בשיתוף הביאנלה של ירושלים

bottom of page